Varför fortsätter matindustrin att döpa sina produkter med fantasifulla löjliga namn och förpacka dom i färgglada påsar och kartonger? Jo, det skapar merförsäljning! Företagens geniala marknadsanalytiker gnuggar händerna av förtjusning, när produkter vi aldrig skulle köpa om vi visste vad det var, säljer som smör i solsken …
Detta var de löjligaste produktnamn jag fann denna veckan –
-COOP/ Gårdskyckling (Kronfågel)
”Gårdskyckling”? Är det verkligen någon som tror att denna stackaren struttat omkring på en gård?
-ICA/ Bacon (Scan) Butchers Choice
”Butchers Choice”? Är det verkligen någon som tror att slaktaren i sin vita rock stått och valt ut dessa skivor exklusivt till dig?
-LIDL/ Johannas söndagsstek (tillverkad i Sverige …)
Vem faan är Johanna?
I´ll be back
/Mabel
Vem faan är Mabel?
Julglögg, varför begränsa den till jul? Samma med vörtbröd.
George