Varför fortsätter matindustrin att döpa sina produkter med fantasifulla löjliga namn och förpacka dom i färgglada påsar och kartonger? Jo, det skapar merförsäljning! Företagens geniala marknadsanalytiker gnuggar händerna av förtjusning, när produkter vi aldrig skulle köpa om vi visste vad det var, säljer som smör i solsken …
Detta var de löjligaste produktnamn jag fann denna veckan –
-COOP/ X-tra Allt Hämtpizza /Grandiosa
Hur kan man döpa en ny produkt med namnet ”Hämtpizza”? All pizza är väl hämtpizza? Frusen såväl som köpt ”färsk” …
-ICA/ Kalvstek/ John´s Selection (ursprung Irland …)
Ha, ha. Tänk nu på att vara tacksam då John har valt ut denna stek speciellt till dig. Ända borta på Irland …
-LIDL/ Räkring /Deluxe
Räkring? Vad är det för ord? Har det gått så långt att vi inte ens orkar lägga upp våra räkor på ett fat? Vem i h-ete köper ”serveringsfärdiga” räkor? Kokta, skalade OCH upplagda i en plastförpackning? It makes me puke …
I´ll be back
/Mabel