Knorrknasigt

on

Knorr goes nuts i sin jakt på köpare. Just nu hårdlanserar dom sin ”nya” uppfinning  Fond ”du Chef” för att slå Bong och deras ”Touch of Taste”. Kul att vårt svenska språk verkligen kommer till användning när man ska skapa köpvänliga produktnamn.

Den unga tjejen som stod och demonstrerade produkten på ICA hade inte en aning om vad det var hon stod och presenterade.
Mitt genuina intresse för nya produkter gör mig ju till en frågvis jävel så jag ställde  en massa jobbiga frågor till henne. Hon svängde sig efter bästa förmåga men det roligaste svaret kom när jag frågade- ”vad är det för skillnad på denna fonden gentemot er flytande fond på flaska”? Hon svarade- ”konsistensen”. Åh fan. Där fick jag-. Vi ska alltså köpa portionsförpackad fond nu. I geléform. På små plastburkar. För att det blir enklare för oss stressade människor i köket. För att det är enklare att köpa redan färdiga mått av fonden. För att jag som konsument inte orkar/hinner/klarar av att själv bestämma hur mycket fond jag vill använda genom att skruva av korken på flaskan.
Halleluja!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s